Kundeanbefalinger
1 (2).jpg
”Kjempefornøyd. For første gang at jeg kjørte ned mot 0.5l mila. Og bilen mista festet når jeg dro på fra 1.gir“

– Alfa Gulietta

1.jpg
”Reist hjem med 265 Hk, Kom med 224, Sparer over 10% drivstoff i tilegg!“

– Mercedes Viano

2016-03-29 17.01.19.jpg
”Kom med 116 Hk. kjørte hjem med 153 og i tillegg 30% mere NM helt fra kjelleren. “

– Toyota Previa

2015-11-04 08.20.24.jpg
”Hei. Ny pers i lavt forbruk Krs-Oslo,uten en gang å prøve. Ned fra 0,54 til 0,50 pr mil. Langt mere komfortabel kjøring med mindre giring og godt bunndrag. Ikke minst deilig å kjenne at det sparker litt ekstra når man drar på. Takk for bra jobb!“

– Berlingo Hdi

2015-04-21 17.08.48.jpg
”“

Subaru Impreza

DSC00067.JPG
”Bra! Bilen ble som om den er originalkjøpt med en større motor. I tillegg bruker den mindre diesel på vanlig kjøring. “

– Mercedes C 220 CDI

DSC00008.jpg
”Dette funka bra!“

– Mercedes E 280

båtg.png
”Resultater på min båt er økning av toppfart fra 35,5kn til 38,9kn og i marchfart på 32,5kn er dieselforbruk uten chip 60liter/time og med chip 52 l/h“

– Volvo D6 370

P6190095.JPG
”Kom med en A4, gikk igjen med noe som minnet mer om en S4. Nå blir det lang tur til Tyskland :)“

– Audi A4 2010 143 HK

PA290001.JPG
”Kjøpte chipen for å spare drivstoff, noe som funket meget bra. Den ekstra effekten var bare et pluss. Mvh Jan.“

– Mercedes Jan

Finn din bil
Traktor / båt

Justering av effekt

HAR JEG NÅ FULL EFFEKT PÅ NR 6?

Nei ikke nødvendigvis da alle biler er forskjellige selv som helt nye, og så blir det litt større individuelle forskjeller med årene ettersom motorens komponenter og sensorer endrer seg.

Altså er standardinnstillingen i boksen slik at man får mest mulig effekt med minst mulig problemer.

De aller fleste hverken trenger eller bør justere effekten i boksen sin.

Men det er jo alltid noen som ønsker å utfordre litt for å få maks effekt 


Ta av dekselet under, 4 skruer. Rød pil er justeringskruen. Din chip er forhåndsinnstilt på trinn 6. (Noen chipper har bare én justeringsskrue, da er det denne)

Det er 15 trinn å justere på. 0-9 og A-F (som står for A=10 til F=15).


Justerings prosedyre for øking av effekt

Da bilen oppfører seg forskjellig om den er kald eller varm så må du teste grundig nye innstillinger, eller så får du plutselig varsellamper når du aller minst trenger det og har dårlig tid.

1) Vri opp 2 knepp (fra 6 til 8 f.eks). 

2) Test og bruk bilen og la den kjøle seg helt ned (8+ timer).

3) Test igjen at den fremdeles kjører uten problemer nå som den er kald.

Er alt OK? Gjenta igjen med ytterligere 2 knepp (fra 8 til 10 f.eks)

Får du motorlampe / feil / nødmodus? Juster ned 1 knepp (fra 10 til 9 f.eks) og gjenta rutinen over. Se evt. egen artikkel om nødmodus.


Justerings prosedyre ved feil på originalinnstilling

1) Vri ned 3 knepp (fra 6 til 3)

2) Test og bruk bilen og la den kjøle seg helt ned (8+ timer)

3) Test at den fremdeles kjører uten problemer når som den er kald

Er alt OK?  Gå til prosedyre for øking av effekt og vri opp kun 1 knepp av gangen ( f.eks fra 3 til 4, så 4 til 5)

Får du fremdeles feil? Juster helt ned til 0. Nå er boksen "inaktiv". Hvis du nå fremdeles har problemer må du ta kontakt med oss - det kan være problemer med boks eller kabelsett.

« Tilbake til forsiden


Sørlandets bil og import AS |
Bosmyrkollen 2 |
4620 Kristiansand S |
Tlf. +47 970 570 16 |
Org.nr. 993 551 384
Verified by VisaMastercard SecureCodeSvea Web PayPaypal

Solution by Dots | Powered by Makeweb!