KUNDEANBEFALINGER
1 (2).jpg
”Kjempefornøyd. For første gang at jeg kjørte ned mot 0.5l mila. Og bilen mista festet når jeg dro på fra 1.gir“

– Alfa Gulietta

2016-04-14 11.31.21.jpg
”Fornød kunde kom inn med 90 hk, 215 Nm- Har nå 118 hk og 280NM“

– Partner Ecu tuning

1.jpg
”Reist hjem med 265 Hk, Kom med 224, Sparer over 10% drivstoff i tilegg!“

– Mercedes Viano

2016-03-29 17.01.19.jpg
”Kom med 116 Hk. kjørte hjem med 153 og i tillegg 30% mere NM helt fra kjelleren. “

– Toyota Previa

2015-11-04 08.20.24.jpg
”Hei. Ny pers i lavt forbruk Krs-Oslo,uten en gang å prøve. Ned fra 0,54 til 0,50 pr mil. Langt mere komfortabel kjøring med mindre giring og godt bunndrag. Ikke minst deilig å kjenne at det sparker litt ekstra når man drar på. Takk for bra jobb!“

– Berlingo Hdi

2015-04-21 17.08.48.jpg
”“

Subaru Impreza

DSC00067.JPG
”Bra! Bilen ble som om den er originalkjøpt med en større motor. I tillegg bruker den mindre diesel på vanlig kjøring. “

– Mercedes C 220 CDI

DSC00008.jpg
”Dette funka bra!“

– Mercedes E 280

båtg.png
”Resultater på min båt er økning av toppfart fra 35,5kn til 38,9kn og i marchfart på 32,5kn er dieselforbruk uten chip 60liter/time og med chip 52 l/h“

– Volvo D6 370

P6190095.JPG
”Kom med en A4, gikk igjen med noe som minnet mer om en S4. Nå blir det lang tur til Tyskland :)“

– Audi A4 2010 143 HK

Forside slideshow

Finn din bil

ØNSKER DU Å TILPASSE EFFEKTEN SELV?

Med chiptuning søker man hele tiden å øke effekten mest mulig uten at bilen går i nødmodus. For å sikre dette så må også tuningen ”gå av” når turtallet går over en gitt grense. Denne grensen varierer fra bil til bil.

Det vanlige mht egen justering er at en kan justere effekten.

Dette kan du selvfølgelig også gjøre på våre chiptuning sett.

Men er det hele sannheten du trenger å vite?

Men hva med hvilket turtall som chipsettet virker på?

Med chiptuning søker man hele tiden å øke effekten mest mulig uten at bilen går i nødmodus. For å sikre dette så må også tuningen ” gå av” på ett turtall ettersom turtallet øker.

Jo høyere dette ” tuning off ” punktet er satt, jo lavere må en justere effekt økningen.

Og her kommer ofte problemet, at ” tuning off ” punktet er satt til mellom 3500 – 4000 rpm.

Hva da med automat gir som tillater bilen helt opp mot 4500 rpm under maksimal akselerasjon. Da har du i praksis en original bil under denne typen kjøring.

Dette kan også justeres på våre sett!

 

Har du automat gir - Vi har en unik fordel:

« Tilbake til forsiden


Sørlandets bil og import AS |
Rosselandsveien 6 |
4647 Brennåsen |
Tlf. +47 91 91 71 71 |
Org.nr. 993 551 384
Verified by VisaMastercard SecureCodeSvea Web PayPaypal

Solution by Dots | Makeweb/4